sâmbătă, 3 octombrie 2009

Al şaptelea an fără el - Cătălin T. Bradu "Werewulf" (3 octombrie 2002 - 3 octombrie 2009)

20 iulie 1968 - 3 octombrie 2002

Au trecut şapte ani… Mai precis 2,557 de zile, 61,368 de ore, 3,682,080 de minute, 220,924,800 de secunde de când inima lui Cătălin a încetat să mai bată.

Deşi unii oameni din viaţa lui au trecut peste acest cumplit moment, considerând că odata ce el s-a dus, totul s-a sfârşit, eu continui să cred ca nu s-a terminat decât un capitol din viaţa lui. Materia nu se pierde, energia lui zburda liberă printre noi şi poate încă ne mai influenţează umila noastră existenţă.

Pentru mine a fost un mentor încă din momentul întalnirii noastre aparent întamplatoare.
Viaţa mea din acel moment s-a schimbat, a fost un moment de resuscitare, o trezire bruscă, o maturizare accelerată.
Eram un tânar student idealist de 19 ani, destul de rebel pentru acele vremuri înca neemancipate, când, alaturi de el, cel care mi-a deschis ochii, începusem să cred că realitatea nu este cea care ni se prezintă, frumos ambalată cu fundiţe roz. Ceea ce percepem noi este doar ceea ce ni se induce, într-un mod agresiv şi intoxicant.
Desigur, nu vă gândiţi că m-a pus la el pe un scaun ca să scoată credulitatea din mine, precum exorciştii pe care-i vedem la TV. A fost un lung şir de iniţiere de ani de zile în filosofie, muzică, dezbateri, schimb de experienţă, pâna în ziua în care am ales drumul pe care paşesc şi astăzi.

Admiraţia mea pentru acest om nu va pieri niciodată, prin simplul fapt că a fost unul dintre puţinii oameni pe care i-am cunoscut, cu principii şi valori, demnitate si onoare, respect si capacitatea de a-şi depaşi limitele sau de a continua lupta indiferent de consecinţe.
E greu sa defineşti un om care ţi-a marcat existenţa în cuvinte, dar e important să-i cinstesti memoria şi să te bucuri că ai avut onoarea sa-l cunosti, să-i continui lupta şi să-l porţi cu tine în suflet, bucurându-te de fiecare moment care a mai rămas de parcurs pe acest traseu efemer.
Mulţi dintre oamenii care îmi sunt alaturi ştiu că nu pot trece peste momentul dispariţiei lui, pentru că lipsa lui nu se rezumă doar la momentul decesului. Suntem mai săraci, mai singuri, mai puţini, noi cei care încă mai putem schimba cocina asta de porci în care înnotam făra vlaga şi fără scăpare.

Cătălin,
sper să ne călăuzeşti, aşa cum o făceai de fiecare dată, spre bucăţica noastră de Univers, acolo unde încă mai există valori şi principii, acolo unde oamenii nu se vând pe 30 de arginţi, acolo unde nu trebuie să-mi ascund gândurile, trăirile, simţirile, acolo unde nu există lacrimi, drame şi decepţii şi îti promit solemn să aduc cu mine, atunci când va veni momentul: un tricolor, scrierile lui Eminescu, Ţuţea şi Cioran, desaga cu carţi a lui Badea Cârţan, partiturile lui Enescu si ale lui Porumbescu, columna lui Brâncuşi, aripile de Icar ale lui Vlaicu si ale lui Vuia, brâul si pistoalele lui Avram Iancu, barda lui Mihai, sabia lui Ştefan şi bastonul Mareşalului.

Sper că pe 21 august 2009, Valentina a ajuns intr-un final la tine.
Aproape 7 ani a trait cu un dor nesfârşit să te vadă, să te auda, iar acum ne-a lăsat, mai goi, mai singuri, mai săraci, mai puţini. Ştii că e o luptătoare şi pentru noi aşa va rămâne în veci, precum ai fost tu. Doar ea te-a învaţat să mergi.



Nevăzut

Există o lume pe care ochii tăi nu o văd,
Aşa cum există voci pe care urechile tale nu le aud,
Ale unor suflete pe care tu nu le simţi.
Există locuri în care nu ai fost nici cu gândul,
Căci mintea ta nu poate călători aşa departe.
Dar cei de-acolo ?
Cu ei cum rămâne ?
Ne văd , ne aud, ne simt ?
Poţi ştii ?
Sau ce ştii ?
Crezi că acest şir fără început are vreun sfârşit ?
Dacă da , atunci care-i începutul ?
Crezi în paşii fără tălpi ?
În ziua fără soare ?
Nu te grăbi ci doar cugetă !
Nu vorbi atunci când nici măcar tu nu te-auzi !
Aşteaptă…
« Dacă nu-i vezi, şi nu-i auzi nu înseamnă că nu există ! »


Werewulf

Toată lumea mă-ntreabă :
"De ce atât de tânăr şi fără păr ?
De ce atât de tânăr şi atât de singur ?
De ce atât de tânăr şi fără zâmbet ?
De ce atât de tânăr şi atât de matur ?
De ce atât de tânăr si cu barbă ?
De ce atat de tânăr şi fără glume ?"

Tuturor eu vă răspund :
"Eu sunt omul fără păr !
Sunt omul care l-a cunoscut pe celalalt Om !
Nici el n-avea păr !
Nici el n-avea prieteni !
Şi el era matur !
Şi el avea barbă !
Nici el nu glumea !
Acum sunt singur !"


Deşi în lumea asta moartă oamenii sunt vii,
Cunosc un om din lumea moartă mai viu ca voi.
Căci voi cei vii, uitaţi veţi fi, chiar până să vă stingeţi.
Vouă cine vă scrie ?

În fiecare zi, gândesc c-ar fi, deşi nu-i zăresc chipul.
Verbul a fi la orice timp, exprimă existenţa !
Pe veci exişti purtat în al meu suflet,
Doi oameni desparţiţi, prinşi între timpuri.

Maximus Publius Anonimus 2005









"If someone can’t take a joke, Fuck him!", Werewulf

9 comentarii:

  1. Dumnezeu sa-l odihneasca in pace !
    Din pacate nu l-am cunoscut pe Catalin dar te cunosc pe tine si am incredere in cuvintele tale, deci am incredere si in camaradul tau.Atata timp cat un suflet il cauta pe altul sufletul acela nu dispare. Poate ca in urma cu 7 ani a plecat dar nu ne-a parasit, el este si va fii cu noi. Nu stiu daca sunt in masura sa vorbesc despre Catalin, eu nu l-am vazut, nu l-am cunoscut si nu i-am fost alaturi dar din amintirea pastrata de tine pot spune ca a fost OM. Si spunea profesorul meu : a fii om e lucru mare, a fii domn e o intamplare.
    Chiar daca am numai 15 ani, citesc din nou si din nou textul si la fiecare citire gasesc aspecte ale vietii negandite de mine pana acum.

    Cataline, nu uita ca nu esti uitat !

    RăspundețiȘtergere
  2. Din pacate respectul fata de om este aproape zero in ziua de azi. Nu se mai pune pret absolut deloc pe calitatea umana. Degeaba esti un bun profesionist, daca tu ca om esti o lichea. Totul se executa pentru a se castiga un ban mai mult sau mai putin cinstit. Din pacate, in graba asta de a aduna niste sume de bani, pierdem din vedere esenta vietii. Noi pentru ce muncim? Muncim ca sa ne facem un cont gras in banca? Muncim ca sa ne facem datorii la banca, fiindca asa ni se recomanda, pentru a avea un asa zis nivel de trai mai bun? Nu, noi muncim ca sa ne traim viata asta stresanta, urata pentru unii si frumoasa pentru altii. Muncim ca sa ne satisfacem hobby-urile si placerile vietii. Pana la urma Romania in care noi traim este reprezentata de locurile si experientele pe care le ai aici si nicaieri in alta parte. Insa aici apare si respectul fata de pamantul natal.
    E de ajuns sa iesi pe strada si sa vezi ceva care sa te doara. Si asta se intampla numai datorita noua. Pana nu vom intelege ca este gresit ceea ce facem, atunci sunt convins ca nu se va schimba mai nimic.
    In perioada interbelica societaea romaneasca a fost intr-o postura cu 180 de grade, fata de cum este ea in ziua de azi. Exista mai mult respect, existau mai multe principii sau asa numitele legi nescrise care, intamplator sau nu, erau si respectate. Sper ca romanii din acea perioada sa nu fie atipici si sa existe o posibilitate de a ne schimba si de a ne transforma acum in exemplarele de atunci. Pe vremea aceea, momentul 1938, caci acesta este apogeul nostru din punctul meu de vedere, nu te duceai la cineva sa il intrebi cu formula: “nu va suparati, imi spuneti si mie cat este ceasul?”. Era de ajuns un: “fiti amabil, cat este ceasul?”. Asta ar fi doar un exemplu, dintre sutele de situatii cu diferentele care existau atunci fata de acum.
    Evident ca acest comunism a distrus totul. Evident ca inca suntem condusi de catre securisti, aceste specimene care au distrus ideea de respect fata de aproape si care au furat si si-au insusit bunurile tarii. Insa trebuie sa fim increzatori in viitorul nostru. Nu se mai poate merge la nesfarsit pe calea asta.
    Din pacate, ca sa revin la motivul pentru care am postat acum, nu am avut ocazia sa il cunosc pe Werewulf. Sunt convins ca as fi avut foarte multe lucruri in comun cu el, daca l-as fi intalnit si sunt la fel de sigur ca si el ar fi avut acelasi gand bun vizavi de mine. Lupta impotriva acestui sistem ticalosit a fost reprezentata cel mai bine si de Werewulf. Aceasta vointa ar trebui sa continue in aceasta perioada propice si lupta trebuie dusa mai departe de cat mai multa lume. Trebuie sa invatam din experienta urata pe care am avut-o si mai trebuie sa ne cunoastem istoria. Daca nu ne vom cunoaste trecutul, cu siguranta ne-ar fi foarte greu sa ne construim viitorul.

    Ave, Europa, nostra vera patria!

    Lebovsky

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu l-am cunoscut pe Catalin si nici nu voi mai putea sa-l cunosc. Dar stiu ca oamenii deosebiti raman alaturi de noi chiar si dupa ce nu le mai simtim prezenta fizica. Tot ceea ce ei ne-au dat ramane in noi.Unele dintre aceste daruri le putem chiar transmite mai departe.In fiecare moment putem gasi langa noi un "novice" care are nevoie sa auda adevarurile pe care si noi le-am invatat de la cei care ne-au marcat existenta in bine. Mereu este nevoie sa re-transmiti, sa comunici si sa imparti cu cei ramasi durerea, dar si intelepciunea ta.

    RăspundețiȘtergere
  4. Fii fericit ca ai cunoscut un astfel de om! Sunt tot mai rari... Continui sa sper ca, totusi, binele nu dispare din lume; atat doar, ca e mai tacut. Altfel totul ar fi un iad in care speranta mea nu s-ar justifica (cum spunea Dante).
    Iar daca mai intalnesti oameni de valoare (caracter, coloana verticala, onetitate) tine-i aproape.
    Isidora

    RăspundețiȘtergere
  5. Salut,

    L-am cunoscut si eu pe Bradu cind aveam 16-17 ani, avind un BBS pe vremea aia...Din pacate am avut un conflict destul de serios cu el in momentu in care i-am lasat niste hardware si a doua zi a trebuit sa ma duc la el cu recuperatori ca sa le iau inapoi ( si nici ca le-am mai vazut ). Insa acum cind am citit despre saracu de el chiar mi s-a facut mila...chit ca eram certati...stii vorba aia "despre morti numai de bine"...am auzit de la o ruda de a lui var sau cam asa ceva ca ar fi cazut de la balcon incercind sa isi salveze unu dintre lupi...este adevarat ? sau poate chiar a vrut sa sara el...in fine nu mai conteaza ideea e ca , chiar daca am fost foarte suparat pe el la momentu ala (se intimpla undeva prin 96-97) acu chiar imi pare rau si chiar si atunci cind am auzit ca a murit in 2005...am fost socat...poate imi dai si mie mai multe detalii ce s-a intimplat cu bietul om...sincer chiar imi pare rau...nu era el la locu' lui da avea hazul lui si era un timp destul de cultivat...adresa mea de mail daca vrei sa ma contactezi este : popescustefan77@yahoo.com.
    Iti multumesc si sper sa nu te superi pt cele scrise.

    PS: El ma stia ca Metalu' de la METAL BBS .
    RIP Bradu.

    RăspundețiȘtergere
  6. Salut,
    Nu l-am cunoscut pe camaradul tau, Werewulf, dar ai reusit sa ma faci sa vibrez alaturi de tine la cuvintele astea.

    Odihneste-te in pace, Werewulf!

    RăspundețiȘtergere
  7. Incredibil blogul, l-am cunoscut pe Catalin, 100% numai adevar am citit aici despre un prieten uni.

    RIP WEREWULF!

    RăspundețiȘtergere
  8. toata lumea il lauda mai ceva ca pe eminescu.cine e frate nenea asta ?nu pare deloc vreun geniu dar poate nu stiu eu definitia .

    RăspundețiȘtergere
  9. L-am cunoscut.. Nu l-am considerat vreun mentor, dar imi era simpatic si ... mi se pare socant sa aud ca a murit. Imi pare rau de el. Dumnezeu sa-l ierte.

    RăspundețiȘtergere